ENGLISH DEUTSCH
Ma 2018. január 24. szerda, Timót napja van. - Holnap Pál napja lesz. Az időjárás most: -1 °Cpárapára

ESEMÉNYNAPTÁR

Ke Sz Cs Sz Va
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

Mai mozi műsor

15:30 Patkós Irma terem
A kis kedvencek titkos élete

Jegyfoglalás »

 
15:45 Huszárik Zoltán terem
68 lepedő

Jegyfoglalás »

 
17:15 Patkós Irma terem
Star Wars: Az Utolsó Jedik

Jegyfoglalás »

 
17:30 Huszárik Zoltán terem
Testről és Lélekről

Jegyfoglalás »

 
19:45 Huszárik Zoltán terem
Thelma

Jegyfoglalás »

 
20:00 Patkós Irma terem
Insidious - Az utolsó kulcs

Jegyfoglalás »

 
További előadások »

www.cegledkartya.hu

www.cegledkartya.hu

www.cegledfurdo.hu

www.cegleditermal.hu

www.varvag.hu

www.varvag.hu

www.cvf.hu

www.cvf.hu

www.ctv.hu

www.ctv.hu

cegledisportcentrum.hu

www.cegledisportcentrum.hu

www.okoviz.hu

www.okoviz.hu

Szennyvízszállítás

www.comboscsatornatisztitas.hu

2700 Cegléd, Ölyv u. 4.

Tel: 06 53/707-050

Mobil: 06 30/6353-018

Email:

combos@t-online.hu

combosbt01@flah-net.hu

Web:

comboscsatornatisztitas.hu

A PEST MEGYEI KORMÁNYHIVATAL HÍREI

12345678910
oldal:1/61 bejegyzés:10/604

A mikro-, kis- és középvállalkozások munkahelyteremtő beruházásainak támogatására »

Forrás: Pest Megyei Kormányhivatal - 2018.01.09. 14:55
Pályázati felhívás A mikro-, kis- és középvállalkozások munkahelyteremtő beruházásainak támogatására.

A foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról szóló 1991. évi IV. törvény 18. §-a, továbbá a foglalkoztatást elősegítő támogatásokról, valamint a Munkaerőpiaci Alapból foglalkoztatási válsághelyzetek kezelésére nyújtható támogatásról szóló 6/1996. (VII.16.) MüM rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 18. ,18/A. és 27. §-ai alapján - a Nemzeti Foglalkoztatási Alap (továbbiakban: NFA) "Foglalkoztatási és képzési támogatások" kiadási jogcíme 2018. és 2019. évi központi keretéből - a Nemzetgazdasági Minisztérium (a továbbiakban: Minisztérium) nyílt pályázatot hirdet a mikró-, kis- és középvállalkozások (a továbbiakban: KKV-k) munkahelyteremtő beruházásainak támogatására.

A részletes pályázati felhívás és mellékletei elérhetőek a Hirdetmények menüpont alatt.

Kormányablakokban is intézhetőek az adóügyek »

Forrás: Pest Megyei Kormányhivatal - 2018.01.08. 16:34
Kormányablakokban is intézhetőek az adóügyek
Január elejétől a gyáli, a pilisvörösvári, a szentendrei és a szobi kormányablakokban is lehetőség nyílik adóügyek intézésére. Január 9-én Tamásné Czinege Csilla adószakmai ügyekért felelős helyettes államtitkár, Hadházy Sándor országgyűlési képviselő, Minya Mihály, a NAV Pest megyei Adó-és Vámigazgatóságnak igazgatója, valamint Tarnai Richárd kormánymegbízott közösen nyitotta meg jelképesen a Pest megyei ügyfélpontokat a Szentendrei Kormányablakban.

Tamásné Czinege Csilla helyettes államtitkár beszédében kiemelte, míg egy évvel korábban országosan 112 ügyfélszolgálati helyszínen volt jelen a Nemzetei Adó- és Vámhivatal, idénre ez a szám 181-re bővült. Tamásné Czinege Csilla elmondta, az új helyszínek az ország kormányablakait jelentik, amiért köszönet illeti a kormányhivatalokat – tette hozzá az adószakmai ügyekért felelős helyettes államtitkár.

Hadházy Sándor országgyűlési képviselő jelentette ki, hogy az adó nélkülözhetetlen az államháztartás számára, hiszen az állam ebből a bevételből fejleszti többek között az egészségügyet, az oktatást, a közlekedést. Hadházy Sándor hangsúlyozta, az új NAV ügyfélszolgálati pontok nagy segítséget jelentenek a környéken élőknek a személyes ügyintézés során.

A két világháború között Magyary Zoltán volt az, aki olyan államigazgatást akart létrehozni, ahol egy helyre gyűjtötte, mint karácsony idején a karácsonyfa alá a csomagokat, a közigazgatás különféle szolgáltatásait – emlékezetett beszédében Tarnai Richárd. Pest megye kormánymegbízottja hangsúlyozta, a szocializmusnak a rendszerváltás előtti és utáni évtizedeiben azonban teljesen más történt, nemcsak a csomagokat, hanem az egész karácsonyfát elherdálták – mondta a karácsonyi hasonlatra utalva. 2010-től a kormányzat újra elkezdte felépíteni azt, amit Magyary Zoltán is elképzelt, a mostani NAV ügyfélszolgálati pontok fejlesztése is az itt élőknek jelent segítséget – emelte ki Tarnai Richárd.

A Pest megyei kormányablakokban lévő NAV ügyfélszolgálatok jelképes megnyitásaként a nemzetiszínű szalagot Tamásné Czinege Csilla helyettes államtitkár, Hadházy Sándor képviselő, Minya Mihály igazgató, valamint Tarnai Richárd kormánymegbízott vágta át.

Pest megyében január elejétől már négy Kormányablakban is intézhetik adóügyeiket az érintettek. A NAV munkatársai a gyáli, pilisvörösvári, szentendrei és a szobi Kormányablakokban lesznek elérhetőek.

A kirendeltségekhez hasonlóan az adóügyek széles körét intézhetik a Kormányablakokban dolgozó NAV munkatársaknál, többek között: adókártya ügyintézés, bevallás átvétele, egészségügyi szolgáltatási járulékkal kapcsolatos információk, adószámla egyeztetés, tájékoztatás az adószámláról, beadványok/kérelmek átvétele, megszemélyesített csekk kiadása, általános tájékoztatási tevékenység magánszemélyek részére. Akárcsak a többi NAV ügyfélszolgálaton, az érintett Kormányablakokban is lehet bankkártyával fizetni.

(Pest Megyei Kormanyhivatal)

Egyenlő Bánásmód Hatóság ügyfélfogadási időpontok és elérhetőségek Pest megyében »

Forrás: Pest Megyei Kormányhivatal - 2018.01.04. 09:46
Értesítés az Egyenlő Bánásmód Hatóság 2018. január havi elérhetőségeiről.

A kinagyított mellékletet a Kapcsolódó Anyagok alól töltheti le a jobb oldalon.

Elektromos autókat kapott a Pest Megyei Kormányhivatal »

Forrás: Pest Megyei Kormányhivatal - 2017.12.21. 13:55
Elektromos autókat kapott a Pest Megyei Kormányhivatal
Több állami intézmény - köztük a Pest Megyei Kormányhivatal - vehette át december 21-én Varga Mihály nemzetgazdasági minisztertől azokat az elektromos autókat, melyeket az e-Mobi Elektromobilitás Nonprofit Kft. biztosít számukra a kormányzati elektromos gépjármű flotta projekt keretein belül.

Sikeres évet zárt Magyarország az elektromobilitás terén: 2017 végén több mint 3500 autó fut zöld rendszámmal az ország útjain, majdnem kétszer annyi, mint 1 évvel ezelőtt - mondta Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter Budapesten az állami intézmények 26 új elektromos autójának átadásán.

Kiemelte: az érintett intézmények - többek között a Magyar Tudományos Akadémia, az Országos Mentőszolgálat és több kormányhivatal - flottáit gyarapító 26 új autóval az ország közelebb került ahhoz a célkitűzéshez, hogy 2030-ra az árammal hajtott járművek aránya elérje a 30 százalékot. Elmondta, hogy a Nemzetgazdasági Minisztérium, valamint a Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság közötti együttműködésnek köszönhetően az idén központosított közbeszerzési eljárással gyorsan és költséghatékonyan került sor 200 elektromos jármű beszerzésére.

Varga Mihály kijelentette: a magyar gazdaság egyik legfontosabb hajtóerejét jelentő járműiparnak át kell állnia az elektromos autók gyártására és fejlesztésére, hogy Magyarország továbbra is az autógyártás élvonalába tartozhasson.

Felidézte, hogy a kormány az infrastruktúra kiépítése és az elektromobilitás terjesztése érdekében létrehozta az e-Mobi Elektromobilitás Nonprofit Kft.-t, a 15 ezer főnél nagyobb települések önkormányzatai számára pályázatot írt ki a töltőállomások telepítésére. Utóbbi eredményeként 75 településen több mint 400 töltőpont épülhet, több helyen már megkezdődött a tervezés vagy a kivitelezés - tette hozzá.

Varga Mihály közölte, hogy továbbra is támogatják a cégek és magánszemélyek beszerzéseit, a tavaly szeptemberben indult elektromos autóvásárlási programban több mint 600 jármű megvásárlásához biztosítottak akár másfél millió forintos támogatást.

Jelentős segítségnek nevezte a szabályozási környezet könnyítését is, mivel - mint mondta - a tisztán elektromos meghajtású járművek után nem kell regisztrációs adót, cégautó- és helyi gépjárműadót, forgalomba helyezési és vagyonszerzési illetéket fizetni.

Hozzátette, hogy a kormány egyre nagyobb hangsúlyt fektet a fejlesztés és a háttéripar erősítésére is, az Eletric Mobility Europe nemzetközi kutatási együttműködésen keresztül 5 kutatási konzorciumban 8 magyar cég kaphatott támogatást.

Ugron Gáspár, az e-Mobi ügyvezető igazgatója az átadáson közölte, hogy a következő hónapokban majdnem 60 autót fognak átadni országos közfeladatot ellátó hivataloknak és vállalatoknak. Hozzátette: bíznak abban, hogy a program a következő években is folytatódik. Közölte, hogy az e-Mobi az önkormányzatok beruházásain felül csaknem 500 töltési pontot létesít, kivitelezésük jelenleg is folyik, hogy Magyarország rövid időn belül elektromos autókkal is átjárható legyen.

Csató Gábor, az Országos Mentőszolgálat főigazgatója elmondta: bár a mentésben elektromos autók még nem vehetnek részt, a 254 telephely közötti a dokumentum- és információszállításban kiválóan használhatók, ráadásul az OMSZ tapasztalatot szerezhet az ilyen járművek üzemeltetésében.

(MTI/Pest Megyei Kormányhivatal)

Karácsonyi ajándékok a Pilisi Gyermekotthonban élő gyerekeknek »

Forrás: Pest Megyei Kormányhivatal - 2017.12.21. 13:19
Karácsonyi ajándékok a Pilisi Gyermekotthonban élő gyerekeknek
Célba értek a Pest Megyei Kormányhivatal munkatársai által gyűjtött ajándékok, melyek a Pilisi Gyermekotthon lakóinak karácsonyfája alatt várják, hogy december 24-én este kibontsák őket. A dobozokba zárt meglepetéseket Tarnai Richárd kormánymegbízott adta át az intézményben élő gyermekeknek, akik megígérték, hogy türelmesek lesznek és csakis szenteste nyitják ki azokat.

Tarnai Richárd rövid köszöntőjében a karácsony ünnepének lényegéről szólt a gyerekeknek. Kiemelte, hogy Jézus születésének ünnepén az igazi ajándékot nem a karácsonyfa alá kerülő tárgyak között kell keresni.

Persze ki kell bontani azokat is, de gondoljunk arra is, hogy több mint kétezer évvel ezelőtt a betlehemi barlangistállóban megszületett egy Jézus nevű kisfiú, aki az Isten fiaként, a bűneink megváltójaként jött közénk és egész életével arra tanított minket, hogy kövessük Őt és szeressük egymást!

Az idei karácsonyon a Pest Megyei Kormányhivatal munkatársainak szeretetéből közel százötven doboznyi ajándék jutott el a Pilisi Gyermekotthon kis lakóihoz, amely talán még egy kicsit boldogabbá teszi az ünnepüket.

Egy kis mustra hetedszer »

Forrás: Pest Megyei Kormányhivatal - 2017.12.18. 15:21
Egy kis mustra hetedszer
Immár hetedik alkalommal jelent meg a Pest Megyei Kormányhivatal „Egy kis mustra” című kiadványa, amely az adott esztendőben megvalósult műemléki helyreállításokat mutatja be. Az új mustra füzetet december 14-én, a Pesti Vármegyeházán Tarnai Richárd, a Pest Megyei Kormányhivatal kormánymegbízottja és Nagy Gábor, az Érdi Járási Hivatal Hatósági Főosztály Építésügyi és Örökségvédelmi Osztályának vezetője mutatta be.

Immár hetedik alkalommal jelent meg a Pest Megyei Kormányhivatal „Egy kis mustra” című kiadványa, amely az adott esztendőben megvalósult műemléki helyreállításokat mutatja be. Az újmustra füzetet december 14-én, a Pesti Vármegyeházán Tarnai Richárd, a Pest Megyei Kormányhivatal kormánymegbízottja és Nagy Gábor, az Érdi Járási HivatalHatósági Főosztály Építésügyi és Örökségvédelmi Osztályának vezetője mutatta be.

Az „Egy kis mustra” című kiadvány először 2011-ben, a kormányhivatalok megalakulásának évében, majd 2012-ben Pest és Nógrád megye, ezt követően 2013-tól a – két megye örökségvédelmi szinten történő szétválása után – Pest megye területéről készült válogatás a jelentősebb felújításokról.

2014-ben már a járási szinten szervezett közigazgatási rendszerhez kapcsolódva, majd 2015-ben és idén ugyancsak Pest megye legszebb helyreállításait mutatja be. Hagyomány és korszerűség. Ezeket a manapság már kissé elkoptatott, kiüresedett szavakat szeretné ez a kiadvány megtölteni. Az értékek megóvása kötelezően szép feladat, és ezt kötelező napjaink állandó változásában megtenni.

Az állandó változásban viszont csak a szakmailag megalapozott állandóság tud igazán eredményeket elérni. A szervezeti és jogszabályi változásokon átívelő azonos vezetés, valamint az azonos szemlélet garantálja a megfelelő körülményeket, a bizalmat és a teljes szakmai szabadságot, amely lehetővé teszi a folyamatos, magas színvonalú munkát, és a napi feladatokon túl, az éves összegzésre is lehetőséget teremt.

A hetedik évfolyamába lépett kiadvány bizonyítja, hogy ebben a változó világban, a pesti Vármegyeháza, a Pest megyei műemlékvédelem központja, szilárd bázisa az épített örökség védelmének, megújításának. A kiadványban szereplő példák igen sokrétűek.

Templomok, tájházak, városi házak, kastélyok, vagy akár egy értékes orgona. Kiemelt munka révén, kijelöléssel két budapesti rekonstrukciót is felügyelhetett a hivatal, a Keleti és a Nyugati pályaudvaron a kormányablakok kialakítása kapcsán megvalósuló helyreállításokat. Felújításra került többek közt a vácrátóti Szentháromság-szobor, a tinnyei katolikus templom, és több régészeti feltárásról is beszámol az idei „Egy kis mustra” kiadvány.

Hasznos tudnivalók a karácsonyi vásárlások időszakára »

Forrás: Pest Megyei Kormányhivatal - 2017.12.11. 12:39
Hasznos tudnivalók a karácsonyi vásárlások időszakára
Mire érdemes figyelni a vásárlások során? Mit kell szem előtt tartani karácsonyi fényfüzér vásárlása esetén? Mi a különbség a szavatosság és a jótállás között? Mi az az elállási jog? Online vásárlás esetén hogyan jön létre a szerződés? Ezekre a kérdésekre ad választ a Pest Megyei Kormányhivatal Közlekedési és Fogyasztóvédelmi Főosztálya.

Mire érdemes figyelni a vásárlások során?

Őrizzük meg az összes, vásárlást bizonyító blokkot, nyugtát, számlát, mert a reklamációkat akkor köteles a kereskedő kezelni, ha bizonyítani tudjuk, hogy az adott üzletében vásároltuk a terméket.Fizetéskor minden esetben ellenőrizzük, hogy a számlán a termék vásárlása során meghirdetett vételár, valamint a megfelelő darabszám szerepel-e. Ha a számla tartalmával kapcsolatban eltérést tapasztalunk a pénztárnál jelezzük.Több eladási ár együttes feltüntetése esetén a kereskedő minden esetben az alacsonyabb ár felszámítására kötelezhető.Ellenőrizzük, hogy olyan hiteles nyugtát kaptunk-e vásárlást követően, melyen egyértelműen fel van tüntetve a vásárolt termék neve, darabszáma és az eladó személy vagy cég neve.Élelmiszer vásárlása esetén ellenőrizzük a minőség-megőrzési vagy fogyaszthatósági idő lejártát.

Karácsonyi fényfüzér vásárlása során érdemes szem előtt tartani az alábbiakat:

A terméken szerepelnie kell a CE jelölésnek.Kültéri fényfüzér esetén szerepelnie kell, hogy a termék csepp- és por elleni védelmi biztonsági besorolásának, amelyet az IP szám mutat. A kültéri célra szánt termék esetén a második számjegynek legalább 1-esnek vagy nagyobb kell lennie. Ha a fényfüzér IP második száma „0”, akkor az beltéri használatra szánt fényfüzér, és kültéren akkor sem szabad használni, ha a rajta szereplő szöveg szerint alkalmas erre.Fontos olyan részletekre is odafigyelni fényfüzérek vásárlásakor, mint a csatlakozó dugó mérete és minősége.

Vásárlásra valamint online vásárlásra vonatkozó garanciák:

Bizonyos termékek esetében 10 000 forintos vételár felett kötelező, egyéves jótállás vonatkozik. Ezek például: hűtőszekrény, mosógép, mosogatógép, porszívó, varrógép, kerékpár, babakocsi, konyhai kisgépek, gyermekgondozási cikkek pl. pelenkázó, illetve mosdató állvány, babakocsi, magas- és asztalra szerelhető etetőszék, biztonsági gyermekülés, órák és ékszerek.

Vásárlás előtt fontos különbséget tenni a jótállás és szavatosság fogalma között is:

Szavatosság

10 000 forintos vételár alatt nem jótállás, hanem két éves szavatossági időszak vonatkozik a termékekre.Ha ezen időszakon belül a termék gyártási hibából romlik el, akkor a kereskedő köteles ingyenesen javítani, megjavíttatni, cserélni, vagy ha ezekre nincs lehetőség, árleszállítással élni vagy a vételárat visszafizetni.

Jótállás

A szavatosságnál is több joggal ruházza fel a vásárlót.A nem gyártási eredetű hibát a jótállás 1 éve alatt a kereskedőnek kell bizonyítania.Ezen felül, ha a fogyasztó a termék meghibásodása miatt a vásárlástól számított 3 munkanapon belül jelzi kifogását a kereskedőnek, akkor az egyéb ellenszolgáltatás nélkül köteles a fogyasztási cikket kicserélni.A 10 kg-nál nehezebb termék esetében jótállás esetén a kereskedőnek kell gondoskodnia a termék helyben történő megjavításáról vagy a javítás helyszínére történő szállításról.A kötelező jótállás esetén elegendő pusztán a jótállási jegy bemutatása, ilyen esetben a számla megléte sem szükséges.

Online vásárlás esetében érdemes szem előtt tartani az alábbiakat:

Elállási jog

A fogyasztó a termék kézhezvételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a vásárlástól még akár minőségileg kifogástalan termék esetében is.Az elállási szándékot már a termék kézhezvétele előtt is be lehet jelenteni, akár a csomag átvételét megelőzően is.Amennyiben a fogyasztó a terméket átveszi, úgy elállás esetén a termék visszajuttatásának költsége őt terheli. E tekintetben csak akkor van kivétel, ha a vállalkozás általános szerződési feltételeiben ettől eltérő tájékoztatást ad a vásárlónak.Ha a fogyasztó eláll online kereskedővel kötött szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni, illetve a vállalkozásnak vagy a vállalkozás által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni, kivéve, ha a vállalkozás vállalta, hogy a terméket maga szállítja vissza. A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli, kivéve, ha a vállalkozás ezt át nem vállalja.Ha a fogyasztó eláll az e-kereskedelemben kötött szerződéstől, a vállalkozás haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 napon belül visszatéríti a fogyasztó által vételárként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is.Nem korlátlan, vagyis egyes termékkörökre nem vonatkozik (pl.: élelmiszerek, kibontott csomagolású CD/DVD/szoftver, letöltött programok, a fogyasztó egyedi utasításai alapján legyártott termékek, kibontott csomagolású higiéniai termékek). Továbbá online aukciós portálokon, apróhirdetéses oldalakon, közösségi médián keresztül magánszemélytől történő rendelésnél sem illeti meg a vásárlót az elállási jog. Erről a vásárlót előzetesen tájékoztatni kell.Emellett a fogyasztóknak tudniuk kell, hogy az elállási határidő alatt a termék tényleges használata miatti (tehát nem a kipróbálás miatti) értékcsökkenést meg kell téríteniük az eladó részére.

Javasolt figyelmet fordítani a webáruházak internetes honlapjain fellelhető tájékoztatásokra, különös tekintettel az ún. általános szerződési feltételek rendelkezéseire.

Az előre utalás helyett – amennyiben arra lehetőség van – az utánvétellel történő fizetést választani arra az esetre felkészülve, ha mégse érkezne meg a kiválasztott termék.

Minden vásárlás – hagyományos bolti és online – előtt célszerű továbbá az üzletek, webáruházak kínálatának összehasonlítása.

Gyakran előfordul, hogy magyar nyelvű webáruházat külföldi vállalkozás üzemeltet.

Különösen fontos meggyőződni a vállalkozás székhelyéről és cégadatairól. Ha nem találhatóak meg ezek az információk, javasolt a rendeléstől eltekinteni.

A vételár mellett azt is célszerű figyelembe venni, hogy a termék mellett utólagos terméktámogatásra (pl.: szerviz, alkatrész) is szükség lehet.

Koncert- és egyéb belépőjegyekkel. Internetes jegyvásárlás esetén a „hivatalos” jegyértékesítő oldalakon érdemesebb érdeklődni és vásárolni, mint közvetítő oldalakon keresztül vásárolni, mert tapasztalat, hogy ezen honlapok az eredeti ár többszöröséért adják el jegyeiket.

Szerződések tartalma:

a termék/szolgáltatás lényeges tulajdonságairól;a cég nevéről;a vállalkozás székhelyének postai címéről, és – ha azzal rendelkezik – a telefonszámáról, a telefaxszámáról és az elektronikus levelezési címéről;a bruttó vételárról és az ezen felül felmerülő valamennyi költségről (így különösen a fuvardíjról vagy a postaköltségről);a fizetésről, a fuvarozásról és a teljesítési határidőről, valamint a vállalkozás panaszkezelési módjáról;az elállási jog gyakorlásának határidejéről és egyéb feltételeiről;a kellékszavatosságra, a termékszavatosságra vonatkozó jogszabályi kötelezettség fennállásáról, valamint az értékesítés utáni szolgáltatások és a jótállás meglétéről, feltételeiről;a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről;a vállalkozás székhelye szerint illetékes békéltető testület nevéről és székhelyének postai címéről.

Az e-kereskedelemben kötött szerződés létrejötte:

Amennyiben a termék megrendelésének a visszaigazolása nem csak egy olyan visszajelzés, amely csak annyit tartalmaz, hogy „Köszönjük a rendelését, annak feldolgozása folyamatban van”,hanem tartalmazza a vevő nevét, címét, a rendelés számát, a megrendelt termék díját és az egyéb költségeket, akkor a kereskedőnek a visszaigazolásban szereplő áron kell biztosítania a terméket, mivel ezáltal jött létre a felek között a szerződés.

Az esetleg felmerülő jogvita megoldása céljából a webáruházzal szükséges közvetlenül felvenni a kapcsolatot.

Amennyiben a nem sikerült egyezségre jutni a webáruházzal, vásárlóknak lehetőségük van békéltető testületekhez fordulni.

Ezen túlmenően az online vitarendezési rendelet 2016. február 15-től lehetővé teszi az Európai Unióban letelepedett fogyasztók és a kereskedők számára, hogy a belföldi és határon átnyúló online vásárlásokból adódó vitáikat online módon rendezzék.

A más európai uniós országban, Izlandon vagy Norvégiában honos webáruházakkal szemben felmerült panaszok megoldásában, az Európai Fogyasztói Központ tud érdemi és ingyenes segítséget nyújtani.

A vételár megfizetésének hazánkban jelenleg leggyakoribb és a fogyasztóra nézve legbiztonságosabb módja az utánvétel, ilyenkor csak a termék átvételekor kell megfizetnünk a termék vételárát és a kiszállítás költségét.

Az előre fizetés jellemzően banki átutalás, bankkártyás fizetés vagy egyéb elektronikus módon történhet.

A PayPal egy elektronikus fizetési szolgáltatás, az eladó és a vevő is létrehozhat saját paypal számlát, amelyen elektronikus pénzként használhatóak a rendelkezésre álló összegek, és nem kell a vásárlónak megadnia a banki adatait. A felek nem férnek hozzá egymás banki adataihoz, amely így védelmet jelent

Egyes webáruházak a kiszállítási mód tekintetében többféle választási lehetőséget biztosítanak a vevők részére, feltüntetve a szolgáltatót (posta, nemzetközileg ismert futárcég) a várható kiszállítási időt és a szállítási díjat.

Ünnepi nyitva tartás »

Forrás: Pest Megyei Kormányhivatal - 2017.12.11. 12:02
Ünnepi nyitva tartás
A Pest Megyei Kormányhivatal kormányablakai és okmányirodái a két ünnep közötti és az ünnepek utáni napokban a szokott ügyfélfogadási rend szerint várják ügyfeleiket.

Tisztelt Ügyfeleink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy a Pest Megyei Kormányhivatal összes kormányablaka és okmányirodája zárva lesz

2017. december 25-én, hétfőn, Karácsony első napján,2017. december 26-án, kedden, Karácsony második napján és2018. január 1-én, hétfőn, Újév napján.

Kormányablakaink és okmányirodáink a két ünnep közötti és az ünnepek utáni napokban a szokott ügyfélfogadási rendjük szerint várják Önöket, kérjük, szíveskedjenek tájékozódni a felkeresni kívánt egység adatlapján.

Kellemes Karácsonyi Ünnepet és sikeres Újesztendőt kívánunk kedves ügyfeleinknek!

Konferencia az e-közigazgatásról »

Forrás: Pest Megyei Kormányhivatal - 2017.12.08. 15:57
Konferencia az e-közigazgatásról
A Pest Megyei Kormányhivatal az „E-ügyintézésre való felkészülés és egyszerűsített hatósági ellenőrzésre való felkészülés” címmel szervezett konferenciát december 6-án, a Vármegyeháza Dísztermében. A konferencián részt vett Tarnai Richárd, a Pest Megyei Kormányhivatal kormánymegbízottja, Krizsán János, a Belügyminisztérium Informatikai Helyettes Államtitkárságának e-közigazgatási referense, Pándi Boglárka, a NISZ Zrt. osztályvezetője, Pilz Tamás, a Miniszterelnökség Területi Közigazgatás Fejlesztéséért Felelős Helyettes Államtitkárságának főosztályvezetője, Túri Ibolya, a Pest Megyei Kormányhivatal igazgatója, valamint a Pest Megyei Kormányhivatal illetékes főosztályvezetői és osztályvezetői.

Köszöntőjében Tarnai Richárd kormánymegbízott úgy fogalmazott: „tapasztalható, hogy az elmúlt években egyre magasabb fokozatba kapcsol a közigazgatás átalakítása és fejlesztése, de ez a változás már a turbó fokozatot jelenti. Az e-közigazgatás az ügyfélnek kényelmesebb és egyszerűbb, az államnak olcsóbb és hatékonyabb, a vállalkozásoknak átláthatóbb és takarékosabb.”

A közigazgatási ügyek jelentős része személyi okmányaink cseréje, igazolványaink megújítása ma már elektronizált, így interneten keresztül gyorsabban és kényelmesebben elérhető. Magyarországon közel 3 millió állampolgár rendelkezik Ügyfélkapu-fiókkal, közülük sokan és rendszeresen a mára megszokott felületen, a magyarorszag.hu portálon keresztül kezdeményezik az okmánycseréket, igényelnek új igazolványt, vagy éppen ellenőrzik a nyilvántartásokban szereplő adataikat. A jövő év elején a jogszabályi változások életbelépésével egy időben a magyarorszag.hu honlap is megújul. Ehhez kapcsolódóan szükség van az állami közigazgatásban dolgozók képzésére, hogy meg tudjanak felelni az ügyfelek várhatóan növekvő számú, ilyen jellegű igényeinek.

A konferencia résztvevői tájékoztatást kaptak az e-közigazgatás területén januártól életbe lépő jogi változásokról, majd pedig előadásokat hallgattak meg az egyszerűsített hatósági ellenőrzésről a fogyasztóvédelem, a munkavédelem és a népegészségügy területén.

Fejlesztések az olcsóbb üzemeltetésért »

Forrás: Pest Megyei Kormányhivatal - 2017.12.07. 11:59
Fejlesztések az olcsóbb üzemeltetésért
Évente mintegy 80 millió forintnyi költségmegtakarítást eredményez a Pest Megyei Kormányhivatalban 2016 és 2018 között megvalósuló energiahatékonysági fejlesztés. A beruházások első ütemének befejező eseményén Kovács Zoltán a Miniszterelnökség Területi Közigazgatásért felelős államtitkára, Vécsey László a térség országgyűlési képviselője, valamint Tarnai Richárd Pest megyei kormánymegbízott közösen adták át a megújult épületeket december 6-án Gödöllőn.

„Takarékosabban üzemeltetjük, és korszerűbben tudjuk működtetni így intézményeinket” – összegezte a fejlesztések legfontosabb céljait Kovács Zoltán.  Az államtitkár elmondta, az energiatakarékossági program keretében országosan 320 ingatlant korszerűsítenek, amelyből eddig már 205-öt át is adtak.

Kovács Zoltán kiemelte, a felújított épületek mindamellett, hogy lényegesen olcsóbb az üzemeltetésük, az ügyfelek számára kényelmesebb, korszerűbb körülményeket jelentenek.

Vécsey László, a térség országgyűlési képviselője beszédében arra emlékeztetett, hogy nemrégiben nyílt meg Gödöllőn a 21. századnak megfelelő új Kormányablak, a fejlesztések pedig nem állnak meg, mivel egy újabb beruházás eredményeképpen tovább javul az itt élők kiszolgálása. „A kormányzat célja, hogy jó szolgáltatást nyújtson, és pénzt takarítson meg a polgároknak, vagyis spóroljon az állam” – hangsúlyozta Vécsey László.

2010-től új kormányzás kezdődött Magyarországon, amely az ügyfeleket helyezte a közigazgatás középpontjába – jelentette ki Tarnai Richárd. Pest megye kormánymegbízottja elmondta, a kormányzat ennek érdekében hozta létre a kormányhivatali rendszert, kialakította a járásokat és legutóbb számos díjat is eltörölt vagy minimalizált. Az eddig elért eredmények teszik lehetővé – fogalmazott Tarnai Richárd –, hogy komoly fejlesztések valósuljanak meg a közigazgatásban. A beruházások az itt élő emberek érdekében történtek, húzta alá a kormánymegbízott kiemelve, hogy a mostani fejlesztéssel Pest megyében mintegy 80 millió forintot spórol meg az embereknek a kormányzat.

Az eseményen a beruházás átadását jelképező nemzeti színű szalagot Kovács Zoltán, Vécsey László, valamint Tarnai Richárd közösen vágták át.

A Pest Megyei Kormányhivatal 1,44 milliárd forint összegű vissza nem térítendő európai uniós támogatást nyert. A támogatásnak köszönhetően a kormányhivatal vagyonkezelésében, illetve használatában lévő épületek energiahatékonysági fejlesztését végzik el 23 Pest megyei helyszínének, 26 középületén. A beruházások során homlokzati és padlásfödém hőszigeteléseket, nyílászárócseréket, gépészeti felújításokat, valamint napelemek telepítését valósítják meg.

A kormányhivatal kiemelt célja az energiatakarékos, megújuló energiaforrást hasznosító, a kor igényeit kielégítő épületek üzemeltetése, melyhez a támogatásból megvalósuló fejlesztés nagyban járul hozzá. A korszerűsítés révén az épületek hatékonyabb energiafelhasználásúvá válnak, jelentős anyagi és energia megtakarítást eredményezve így az intézménynek, valamint komfortosabb, modernebb környezetet biztosítva a hivatalok szolgáltatását igénybe vevőknek. A fejlesztés eredményeképpen jelentősen csökken a légkörbe jutó CO2 mennyisége.

A munkálatok 2016. év végén kezdődtek meg, amelyek várhatóan 2018. június végén fejeződnek be. A középületek energiahatékonysági fejlesztéseinek I. ütemében, 2017. novemberig megvalósult Pest megyei helyszínei:

2100 Gödöllő, Kotlán Sándor utca 3. 1082 Budapest, Kisfaludy utca 9.2760 Nagykáta, Gyóni Géza utca 11.2100 Gödöllő, Haraszti út 2/a.2700 Cegléd, Dohány utca 31.2013 Pomáz, Szmolnica dűlő 059/161072 Budapest, Nagydiófa utca 10-12.1141 Budapest, Komócsy utca 17.2100 Gödöllő, Ady Endre sétány 60.2760 Nagykáta, Dózsa György utca 9.2600 Vác, Külső Rádi út 25.2310 Szigetszentmiklós, Csepeli út 0180/6hrsz2100 Gödöllő, Kotlán Sándor utca 1.1211 Budapest, Nagyduna sor 210001 hrsz

A Pest Megyei Kormányhivatal által megvalósítandó KEHOP-5.2.2-16-2016-00014 azonosító számú projekt forrását a Kohéziós Alap és Magyarország költségvetése társfinanszírozásban biztosítja.

KÖZÉRDEKŰ ADATOK CEGLÉD TELEPÜLÉSKÉPI ARCULATI KÉZIKÖNYV 2017 CEGLÉD MEGÚJUL E-Ügyintézés

ITT SZÁMÍTHAT MA
SEBESSÉGMÉRÉSRE

Traffipax

Házhoz menő szelektív
HULLADÉKGYŰJTÉS
SZÁLLÍTÁSI NAPTÁR

SZÁLLÍTÁSI NAPTÁR

CEGLÉD AZ ÉN VÁROSOM

FOTÓPÁLYÁZAT

Kattints
ide
és
SZAVAZZ!

KÖRNYEZETSZÉPÍTÉS

CEGLÉD VÁROS
2017. ÉVI
KÖRNYEZETSZÉPÍTÉSI
ÉS
KÖRNYEZETVÉDELMI
PROGRAMJA

Képtárak

Képtárak

Panoráma képek

  • PANORÁMAKÉPEK

Turistatérkép

Túristatérkép

Térségi Adattár

www.kossuthtoborzo.hu

www.kossuthtoborzo.hu

www.laskafesztival.hu

www.laskafesztival.hu

Pest Megyei Békéltető testület

Pest Megyei Békéltető testület

Projektek

www.cegledkozvilagitas.hu
Bölcsőde bővítés 2014
www.varkonyikompetencia.cegled.hu
www.cegledcsatorna3.hu
www.csatorna.cegled.hu
A lap 0.032 másodperc alatt készült el. | Copyright 2018 Ceglédinfo, design by © Ceglédinfo | ÍRJON NEKÜNK! | IMPRESSZUM
A látogatók száma 2015.05.04-től: 6061702 | Ebben a hónapban: 156121 | Ma: 661 | jelenleg: 4 | Statisztika