PÉNZÜGYI IRODA
A Pénzügyi Iroda alapfeladatai
A Pénzügyi Iroda a jegyző által kibocsátott önálló ügyrenddel rendelkezik, mely az SzMSz függeléke. A Pénzügyi Iroda Ügyrendje - Költségvetési Csoport és Számviteli Csoport belső szervezeti bontásban - tartalmazza az irányításra, a felügyeletre és a szervezeti egység vezetésére vonatkozó legfontosabb szabályokat, a pénzügyi-gazdasági feladatok ellátásáért felelős személyek munkaköréhez tartozó feladat- és hatásköröket, valamint a hatáskörök gyakorlásának módját, a belső munkamegosztást a kiadmányozás és a helyettesítés rendjét.
Pénzügyi Iroda feladatai:
- ellátja a Hivatal gazdasági szervezetének feladatait
- a szervezeti egység vezetője az irodavezető, ellátja a gazdasági vezető feladatait
- költségvetési rendelettervezet önkormányzati szintű egyeztetése, és előkészítése
- költségvetési rendelettervezet elkészítése, törvényi határidő szerint történő benyújtása, bizottsági véleményeztetése
- beruházások, felújítások feladatonkénti nyilvántartása
- befejezett beruházások aktiválása
- hitelállomány alakulásának vezetése
- évközi előirányzat-módosítások elkészítése, Képviselő-testület elé terjesztése, nyilvántartásokon való átvezetése
- költségvetést beszámoló készítése az államháztartásról szóló törvény szerinti határidőre
- külső szervezet által meghirdetett pályázatok előkészítése - adatlapok kitöltése, adatok közreműködő szervekhez való továbbítása, kapcsolattartás a közreműködő szervekkel
- pályázatokon nyert támogatások, EU-s támogatások elkülönített nyilvántartása, elszámolása
- időközi költségvetési- és mérlegjelentés elkészítése
- önkormányzati statisztikai jelentés elkészítése
- tárgyi eszközök leltározásával és selejtezésével kapcsolatos feladatok elvégzése
- önkormányzati gazdálkodó szervezetek (társaságok) önkormányzati támogatásának kezelése, nyilvántartása, üzleti tervek teljesítéséről beszámolók, adatszolgáltatások kezelése
- intézmények gazdálkodásának felügyelete és ellenőrzése
- az önkormányzati ingatlanvagyon kataszterének feltöltése, folyamatos, naprakész vezetése, negyedévente változások átvezetése, éves ingatlanvagyon leltár elkészítése, az ingatlanvagyon kataszterhez kapcsolódó éves statisztika elkészítése, határidőre történő továbbítása - ASP IVK teljes körű alkalmazása
- önkormányzati támogatások szerződési (folyósítás, végrehajtás) feltételeinek pénzügyi véleményezése, ellenőrzése, támogatások nyilvántartása
- A 2001/HU/16/P/PE/008 számú, ISPA/Kohéziós Alapból támogatott Duna-Tisza-Közi Nagytérség Regionális Települési Szilárdhulladék Gazdálkodási Rendszer megvalósítására 2002. szeptember 9-én létrejött konzorcionális szerződés X/1. pontjában rögzített képviseleti (gesztori) feladatainak pénzügyi ellátása
- Folyamatba épített előzetes és utólagos vezetői ellenőrzés (FEUVE) irányítása
- Kőröstetétlen Község Önkormányzatának pénzügyi, gazdálkodási feladatai
- a Ceglédi Többcélú Kistérségi Társulás pénzügyi, gazdálkodási feladatai
- Cegléd Város Roma Nemzetiségi Önkormányzata pénzügyi, gazdálkodási feladatai
- ASP Gazdálkodási Szakrendszer teljes körű alkalmazása
Egyéb feladatok:
- pénzügyi, számviteli tárgykörű belső szabályzatok (közjogi szervezetszabályozó eszköz) szövegtervezetének elkészítése
Az Önkormányzat gazdálkodási feladatai közül a lakás- és nem lakás céljára szolgáló bérleményi vagyonkör, továbbá a mezőgazdasági és egyéb megjelölésű beépítetlen földterület, építmény vagyonkör használatát és hasznosítását az Önkormányzat 100 %-os tulajdonában lévő gazdálkodó szervezet, a VÁRVAG Városfejlesztési és Vagyongazdálkodási Nonprofit Kft. (2700 Cegléd, Gubody u. 28.) látja el külön megállapodás keretei között.
A Ceglédi Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatának 2.8. pontjában felsorolt önállóan működő költségvetési szervek gazdasági szervezetének Áht-ben előírt feladatai:
- A munkamegosztás, és felelősségvállalás rendjéről szóló - Ávr. 9. § (5) bekezdés a) pontja alapján Hivatallal megkötött - munkamegosztási megállapodás tartalmát az irányító és felügyeleti szerv hagyja jóvá;
- A költségvetési szervek éves költségvetésének előirányzatai felett a költségvetési szerv vezetője rendelkezik.
- A szervezeti egység vezetője az irodavezető, aki ellátja a gazdasági vezető feladatait a 2.8. pontban felsorolt önállóan működő költségvetési szerveknél. Kötelezettségvállalás esetén a pénzügyi ellenjegyzésre az irodavezető jogosult.
Az Iroda gondoskodik a 2.8. pontban felsorolt önállóan működő költségvetési szervek alkalmazottaira vonatkozó munkáltatói döntések végrehajtásáról (személyzeti és illetmény ügyintézés, KIRA üzemeltetés, nyilvántartások ASP Gazdálkodási Szakrendszer alkalmazása).
A gyermekek védelméről és a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 21. § (1) bekezdés d) és e) pontja szerinti intézményi gyermekétkeztetés biztosítása.
Irodavezető: Sipos Nikoletta Telefon: 53/511 440 Pénzügyi Iroda: 53/511 440 Email: sipos.nikolett@cegledph.hu
Ügyfélfogadás »
Pénztári nyitva tartás:
Cegléd Város Önkormányzata |
Hétfő: |
nincs ügyfélfogadás |
Kedd: |
09.00 - 12.00 |
Szerda: |
nincs ügyfélfogadás |
Csütörtök: |
09.00 - 12.00 |
Péntek: |
nincs ügyfélfogadás |
Ceglédi Közös Önkormányzati Hivatal |
Hétfő: |
12.00 - 15.00 |
Kedd: |
nincs ügyfélfogadás |
Szerda: |
12.00 - 16.00 |
Csütörtök: |
nincs ügyfélfogadás |
Péntek: |
nincs ügyfélfogadás |
Kőröstetétlen Község Önkormányzata |
Hétfő: |
nincs ügyfélfogadás |
Kedd: |
nincs ügyfélfogadás |
Szerda: |
nincs ügyfélfogadás |
Csütörtök: |
09.00 - 12.00 |
Péntek: |
nincs ügyfélfogadás |
Ceglédi Roma Nemzetiségi Önkormányzat |
Hétfő: |
nincs ügyfélfogadás |
Kedd: |
nincs ügyfélfogadás |
Szerda: |
09.00 - 12.00 |
Csütörtök: |
nincs ügyfélfogadás |
Péntek: |
nincs ügyfélfogadás |
LETÖLTHETŐ DOKUMENTUMOK ÉS NYOMTATVÁNYOK:
- Általános
- Átvezetési kérelem
A helyi adóhatóságnál vezetett folyószámlán mutatkozó pénzforgalmi tételek rendezéséhez.
Példa: helyi iparűzési adó túlfizetés átvezetése gépjárműadó számlára. 2019. évi verzió, Elektronikus ügyintézésre
- Iparűzési adó
- 2017. évi adóbevallás kitöltő program
Kizárólag az elektronikus ügyintézésre nem kötelezett adózók részére. A helyes működéshez le kell tölteni a saját gépre, utána onnan az Acrobat Reader programmal megnyitni.
- Talajterhelési díj
- Talajterhelési díj bevallás (űres űrlap) PDF
2023. évi verzió, a 2022. évi vízfogyasztás utáni bevallásokhoz (Beadandó 2023.03.31-ig.). Megfelelő a 2017-2019. évi vízfogyasztás utáni bevallások pótlására is. Elektronikus ügyintézésre nem kötelezettek rész
- Termőföld bérbeadásából származó jövedelem
|